Minął termin składania ofert na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy mostu przez rzekę Pilicę w Sulejowie w województwie łódzkim w ciągu drogi krajowej nr 12 wraz z wykonaniem mostu objazdowego. W drugim postępowaniu przetargowym w ramach tej inwestycji wpłynęło sześć ofert.
Poprzedni przetarg na wyłonienie projektanta remontu mostu w Sulejowie został unieważniony. Wówczas do łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
zgłosiło się trzech wykonawców, jednak GDDKiA unieważniła postępowanie z uwagi na niewystarczającą kwotę na realizację względem złożonych ofert.
Sześciu chętnych na projekt przebudowy
W drugim przetargu zainteresowane firmy mogły składać swoje oferty do 5 maja do godziny 11:00. Do łódzkiej Generalnej Dyrekcji wpłynęło do tego czasu sześćpropozycji od zainteresowanych wykonawców.
GDDKiA planuje na zadanie przeznaczyć 1 576 903,69 zł. Cztery z sześciu ofert mieszczą się w tym budżecie.
Najkorzystniejsza finansowo jest oferta konsorcjum E&C i Protechnicon i wynosi 1 138 980 zł. Najdroższą propozycję złożyła natomiast firma Value Engineering na 1 752 504 zł.
Pozostałe oferty to: EMProjekt – 1 345 620 zł, Promost-Wisła - 1 537 500 zł, SMP Projektanci -1 596 540 zł oraz Promost Consulting - 1 332 551,25 zł.
Teraz zamawiający wybierze najkorzystniejszą z ofert. Podczas analizy, GDDKiA będzie kierować się ceną, która stanowić będzie 60 procent oceny oraz doświadczenie personelu wykonawcy – 40 procent.
Ważny most w sercu Polski
Sulejów to liczące nieco ponad sześć tysięcy miasto w powiedzie piotrkowskim w województwie łódzkim położone na dwóch brzegach rzeki Pilicy. Przez miasto przechodzą dwie drogi krajowe – wspomniana DK12 oraz DK74, które mają wspólny przebieg na lewym brzegu. Obie „krajówki” zostaną natomiast w niedalekiej przyszłości zastąpione drogami ekspresowymi S12 i S74.
Z uwagi na położenie, stanowiące m.in. ważne połączenie pomiędzy Radomiem i Piotrkowem Trybunalskim, średnie dobowe natężenie ruchu w latach 2020-2021 wynosił tu 21 tysięcy pojazdów i to w czasie obniżonej aktywności gospodarczej oraz społecznej w związku z trwającą wówczas w Polsce i na świecie pandemią koronawirusa oraz wszechobecnymi lockdownami.
Obecny most jest zatem wyeksploatowany i wymaga remontu, który nie będzie łatwy dla uczestników ruchu drogowego, ponieważ w okolicy Sulejowa nie ma innych przepraw mostowych w ciągu dróg krajowych, co znacząco wydłuży czas przejazdu zwłaszcza dla ruchu tranzytowego.